Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 Tsi Polo Gti,İbiza Cupra Bocanegra Sorunlarınız Önerileriniz Paylaşımlarınız



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30]

207_TR
17-01-2025, 16:23
Faturası, iş emri ( giriş - çıkış ) , proforma fatura vs yoksa hiç garantiyi konuşmaya gerek yok. Ustanın insafına kalmış durum ( kusur ondaysa )

Yukarıdaki evraklar yoksa resmiyette hakkın olmaz, diyelimki mahkemeye verdin. Usta derki ben xxxx parçasınıda değiştirelim bu değişmeden sağlıklı olmaz diye bilgi verdim aracın sahibi uygun fiyatlı toplayalım 1-2 yürüsün zaten satacağım dedi bizde uygun yollu istediği parçaları taktık der.

CabrioMan
26-02-2025, 01:05
1.4 TSI CTH Beetle'ımın sabahları (yani uzun süre kullanılmadığı taktirde) geç marş alma problemi mevcut. Silkeleme, tekrar stop etme vs asla yok ancak 4-5 saniye marş çevirmeden çalışmıyor. Çalıştıktan sonra 3-4 saniye yoğun kokulu beyaz dumandan sonra kendine geliyor. Gidiş, çekiş hiçbir problem yok ama can sıkıcı bir durum.

Yetkili servis yüksek basınç pompasından kaynaklandığını iddia ederek değişimini talep etti ve ben de kabul ettim. Bununla birlikte benzin hortumu yağ ve yağ filtresi de değişti. Sorunumun çözüldüğünü, denedikleri zaman hiçbir problem olmadığını söylediler... Ancak sorun hala devam ediyor.

Başına gelen oldu mu?

atamanugur
26-02-2025, 07:35
1.4 TSI CTH Beetle'ımın sabahları (yani uzun süre kullanılmadığı taktirde) geç marş alma problemi mevcut. Silkeleme, tekrar stop etme vs asla yok ancak 4-5 saniye marş çevirmeden çalışmıyor. Çalıştıktan sonra 3-4 saniye yoğun kokulu beyaz dumandan sonra kendine geliyor. Gidiş, çekiş hiçbir problem yok ama can sıkıcı bir durum.

Yetkili servis yüksek basınç pompasından kaynaklandığını iddia ederek değişimini talep etti ve ben de kabul ettim. Bununla birlikte benzin hortumu yağ ve yağ filtresi de değişti. Sorunumun çözüldüğünü, denedikleri zaman hiçbir problem olmadığını söylediler... Ancak sorun hala devam ediyor.

Başına gelen oldu mu?

Sabit gazda 90-100 ile giderken hafif bir silkeleme oluyor mu? Veya boşta dururken 1.500-2.000 devir gibi gaz verildiğinde motorda tekleme görüyor musunuz?
Bence sentenin de bir kontrol edilmesinde fayda var. V kayışı bile değişse işi bilmeyen ustalar sentesini kaçırabiliyor bu motorlarda.

CabrioMan
26-02-2025, 23:35
Sabit gazda 90-100 ile giderken hafif bir silkeleme oluyor mu? Veya boşta dururken 1.500-2.000 devir gibi gaz verildiğinde motorda tekleme görüyor musunuz?
Bence sentenin de bir kontrol edilmesinde fayda var. V kayışı bile değişse işi bilmeyen ustalar sentesini kaçırabiliyor bu motorlarda.

Bahsettiğiniz sorunların hiç biri olmuyor hocam. Bir arkadaşımın önerisi ile enjektörlerimi temizleteceğim, pek ümidim yok ama bakalım.

aderinkaya
27-02-2025, 08:18
Depoya etanol giriyorsanız ondan olabilir veya bujileri bkr7-8-9 gibi bir buji ile değiştirdiyseniz ondan da olabilir.

CabrioMan
27-02-2025, 11:05
Depoya etanol giriyorsanız ondan olabilir veya bujileri bkr7-8-9 gibi bir buji ile değiştirdiyseniz ondan da olabilir.

Aracım stock :) hatta servis bakımlı öylesine stock hocam

fthdrn
27-02-2025, 19:28
Stock motora da ethanol koyabilirsiniz.
Hpfp den önce buji bobin değiştirip deneseydiniz keşke. Pompa adı üstünde yüksek basınçlarda gereken değerleri veremezse tekleme yapar, araba kendini korumaya alır. marş sırasında yüksek basınç pompası full performans çalışmıyor.
Akü / ne durumda.
Tsi marş sırasında emmede kalan dumanı bırakır bazen.
Enjektör olsa her marşta aynı sorunu yapar sadece cold startta yapıyorsa eğer akü gibi duruyor.
Yüksek basınç pompasını keyfi değiştirmişler gibi.

individual
27-02-2025, 20:00
1.4 TSI CTH Beetle'ımın sabahları (yani uzun süre kullanılmadığı taktirde) geç marş alma problemi mevcut. Silkeleme, tekrar stop etme vs asla yok ancak 4-5 saniye marş çevirmeden çalışmıyor. Çalıştıktan sonra 3-4 saniye yoğun kokulu beyaz dumandan sonra kendine geliyor. Gidiş, çekiş hiçbir problem yok ama can sıkıcı bir durum.

Yetkili servis yüksek basınç pompasından kaynaklandığını iddia ederek değişimini talep etti ve ben de kabul ettim. Bununla birlikte benzin hortumu yağ ve yağ filtresi de değişti. Sorunumun çözüldüğünü, denedikleri zaman hiçbir problem olmadığını söylediler... Ancak sorun hala devam ediyor.

Başına gelen oldu mu?

gaz kelebeğine bir bakın derim.

CabrioMan
28-02-2025, 14:53
Stock motora da ethanol koyabilirsiniz.
Hpfp den önce buji bobin değiştirip deneseydiniz keşke. Pompa adı üstünde yüksek basınçlarda gereken değerleri veremezse tekleme yapar, araba kendini korumaya alır. marş sırasında yüksek basınç pompası full performans çalışmıyor.
Akü / ne durumda.
Tsi marş sırasında emmede kalan dumanı bırakır bazen.
Enjektör olsa her marşta aynı sorunu yapar sadece cold startta yapıyorsa eğer akü gibi duruyor.
Yüksek basınç pompasını keyfi değiştirmişler gibi.


Gittiğimde sadece problemimin bu olduğunu belirttim, onlar da yüksek basınç pompamın arızalı olduğunu beyan ettiler o şekilde değiştirdim. Hatta değiştikten sonra biz tam emin olmak için arabayı bir gün geç teslim edelim, bi sabah marş yapalım bakalım yapacak mı dediler daha sonra aradıklarında da yarım marşta çalıştığını ve hiçbir problem olmadığını iddia ettiler, getirdim park ettim sabah denedim yine aynıydı...

Aküsü yine 3 ay önce yetkili serviste sıfır olarak değişti.

Bugün sabah zor aldıktan sonra hemen stop ettim. Tekrar marş yaptım yine yapacak mı diye ama hayır, yarım marşta aldı. Eski sahibi ile görüştüğümde hiçbir problem olmadığını söyledi, Bodrum'da yaşıyordu. Soğukta yaptığını düşünüyorum ben de ama çözümü bulamamam can sıkıcı oldu cidden.


Edit: Az önce hissetmişler gibi beni aradılar, probleminiz devam ediyor mu diye, ben de kendilerine problemin devam ettiğini ilettim. Kendileri biz bujilerine bakmadık, bir de buji kontrolü yapalım gibi bir cümle kurdular. İlginç, haftaiçi bir gün bırakacağım tekrar.

fthdrn
28-02-2025, 18:16
Gittiğimde sadece problemimin bu olduğunu belirttim, onlar da yüksek basınç pompamın arızalı olduğunu beyan ettiler o şekilde değiştirdim. Hatta değiştikten sonra biz tam emin olmak için arabayı bir gün geç teslim edelim, bi sabah marş yapalım bakalım yapacak mı dediler daha sonra aradıklarında da yarım marşta çalıştığını ve hiçbir problem olmadığını iddia ettiler, getirdim park ettim sabah denedim yine aynıydı...

Aküsü yine 3 ay önce yetkili serviste sıfır olarak değişti.

Bugün sabah zor aldıktan sonra hemen stop ettim. Tekrar marş yaptım yine yapacak mı diye ama hayır, yarım marşta aldı. Eski sahibi ile görüştüğümde hiçbir problem olmadığını söyledi, Bodrum'da yaşıyordu. Soğukta yaptığını düşünüyorum ben de ama çözümü bulamamam can sıkıcı oldu cidden.


Edit: Az önce hissetmişler gibi beni aradılar, probleminiz devam ediyor mu diye, ben de kendilerine problemin devam ettiğini ilettim. Kendileri biz bujilerine bakmadık, bir de buji kontrolü yapalım gibi bir cümle kurdular. İlginç, haftaiçi bir gün bırakacağım tekrar.

Ön pompanın çalışma prensibi Turboya üst basınçlarda istenen yakıtı basmaktır.
Örneğin turbo 1.4 barda iken pompa 10 birim yakıt basıyorsa araba rolantideyken yani turbo emiş durumundayken / turbo aktif değilken 1 birimlerde yakıt basar.
Yetkili servis Pompanın bozuk olduğuna nasıl kanaat getirmişler acaba ben en çok ona takıldım.
VCDS ile ön pompa değerlerini gözlemleyip karar verdiler desem, ön pompanın komple bozulduğunu farzedelim ki hiç bir zaman aniden bozulmaz yavaş yavaş pompanın basıncı düşer.
Bunu zaten sen tapagaz bastığın zaman araç turbo boost halindeyken bi tekleme yapar yakıt yetiştiremediğinden ve epc yakar görürsün.
Ben servisin boş yere pompa değiştirdiğini düşünüyorum. O yüzden takıldım bu duruma.
Kendim aracımı yüklediğimde ön pompa üst basınçlarda yetiştiremiyordu araç kesinti yapıyordu, turbo basıncını kıstığımda ne kadar basarsam basayım kesinti yapmıyordu.
Gittim sıfır ön pompa aldım üst basınçlarda kesinti yapmayı bıraktı.
Bu tür arıza durumlarında hatayı bulmak için en basitten en zora doğru bakarak gitmekte fayda var. 1500 liralık buji yapmış bile olabilir.
elm cihazın varsa arıza kaydı düşmüş mü bir bak istersen.

CabrioMan
28-02-2025, 21:54
Ön pompanın çalışma prensibi Turboya üst basınçlarda istenen yakıtı basmaktır.
Örneğin turbo 1.4 barda iken pompa 10 birim yakıt basıyorsa araba rolantideyken yani turbo emiş durumundayken / turbo aktif değilken 1 birimlerde yakıt basar.
Yetkili servis Pompanın bozuk olduğuna nasıl kanaat getirmişler acaba ben en çok ona takıldım.
VCDS ile ön pompa değerlerini gözlemleyip karar verdiler desem, ön pompanın komple bozulduğunu farzedelim ki hiç bir zaman aniden bozulmaz yavaş yavaş pompanın basıncı düşer.
Bunu zaten sen tapagaz bastığın zaman araç turbo boost halindeyken bi tekleme yapar yakıt yetiştiremediğinden ve epc yakar görürsün.
Ben servisin boş yere pompa değiştirdiğini düşünüyorum. O yüzden takıldım bu duruma.
Kendim aracımı yüklediğimde ön pompa üst basınçlarda yetiştiremiyordu araç kesinti yapıyordu, turbo basıncını kıstığımda ne kadar basarsam basayım kesinti yapmıyordu.
Gittim sıfır ön pompa aldım üst basınçlarda kesinti yapmayı bıraktı.
Bu tür arıza durumlarında hatayı bulmak için en basitten en zora doğru bakarak gitmekte fayda var. 1500 liralık buji yapmış bile olabilir.
elm cihazın varsa arıza kaydı düşmüş mü bir bak istersen.


Cihazım yok maalesef, benim de ilk defa servis tecrübem daha önce hiçbir aracımı servise sokmadım. Haftaiçi gittiğim zaman konuşacağım neden değiştirdiklerini. Ancak dediğiniz ani hızlanmalarda tekleme ya da EPC yakımını yapmadı.

aderinkaya
01-03-2025, 17:11
Aracım stock :) hatta servis bakımlı öylesine stock hocam

Buji-bobinden olma ihtimali de var lakin buji bobinden olsa tam gazda yüksek devirlerde kesme yapar. VCDS vagcomla ilk marştan itibaren loglara bakılırsa ateşleme durumu netleşir. Haricen enjektör işiyor desek marş aldıktan sonra düzensiz çalışması devam ederdi. Kapak contasından veya blokta bir çatlaktan su alıyor olabilir mi silindire? Hiç yağ ve su kontrolü yaptınız mı?

CabrioMan
01-03-2025, 22:57
Buji-bobinden olma ihtimali de var lakin buji bobinden olsa tam gazda yüksek devirlerde kesme yapar. VCDS vagcomla ilk marştan itibaren loglara bakılırsa ateşleme durumu netleşir. Haricen enjektör işiyor desek marş aldıktan sonra düzensiz çalışması devam ederdi. Kapak contasından veya blokta bir çatlaktan su alıyor olabilir mi silindire? Hiç yağ ve su kontrolü yaptınız mı?

Kontrolleri yapıldı, 10.000 KM önce de

Piston, segman, subap keçeleri, yağ keçesi, silindir kapak contası, manifold contaları, zincir, triger, v kayış, buji değişimi yapılmış.

aderinkaya
03-03-2025, 15:30
Kontrolleri yapıldı, 10.000 KM önce de

Piston, segman, subap keçeleri, yağ keçesi, silindir kapak contası, manifold contaları, zincir, triger, v kayış, buji değişimi yapılmış.

Zincir deyince aklıma geldi sente kaçık olabilir mi acaba? TSI da çok sık yaşadığımız bir sorun.

CabrioMan
03-03-2025, 23:12
Zincir deyince aklıma geldi sente kaçık olabilir mi acaba? TSI da çok sık yaşadığımız bir sorun.

İnternette bir kaç bağlantıda ben de okumuştum, kaçıklık değil de gevşek oluşundan dolayı da olabilir demişlerdi. Onu da gittiğimde soracağım.

CabrioMan
07-03-2025, 09:06
Mini bir ekleme yapayım,

İki gün önce aracı tekrardan bıraktım yetkili servise, usta ile görüşmek istedim. Kendisi yüksek basınç pompanızda sızdırma vardı, yağa hafif benzin karışmıştı bu yüzden yağ da dahil değiştirdik dediler. Bu işlemden sonra "biz bunu değiştirdik ama probleminiz bu olmayabilir, bakmaya devam edelim mi?" diye aranmadınız mı dendi beni kimse aramadı. :D Daha sonra uzlaşmak istediğim için aracı bıraktım. Ekspertiz ücreti almayacaklarını problemi bulmak için tekrar bakacaklarını söylediler. Bakalım, nasip. aderinkaya tavsiyeniz üzerine sentenin kaçık olma ihtimalini sordum. Bağlandığımızda sente kaçık olsa uyarı verirdi, senteniz düzgün dediler. Ben problemin enjektörden çıkacağına biraz eminim ama bakalım. :)

aderinkaya
08-03-2025, 21:22
Sente çok kaçık olursa arıza yakar haricen yakmıyor. Vcds ile eksantrik derecelerine bakarak da kontrol edilebiliyor. Veya zincir kapağı sökülerekte kontrol edilebiliyor. Çokça şahit olduğum bir durumdur. Götürdüğünüz serviste bu seferde netice alamazsanız özel bir servise götürmenizi tavsiye ederim.